Betalningssätt

Produkterna och deras postavgifter betalas i samband med beställningen.

Leveranskostnader och -sätt

3,90 € / Brev

7,90 € / Postpaket (över 60 euros beställning 0 €)

6,90 € / Matkahuoltos inrikes paket (över 60 euros beställning 0 €)

11,90 € / Postens hemleverans vid överenskommen tidpunkt

15,00 € / Economy-paket till övriga nordiska länder (3-8 dagar)

0,00 € / Avhämtning från vårt lager: Krtek Finland, Snäpparvägen 4-6, Vanda (Korso)

Försäljningsområde

Produkter som säljs i nätbutiken levereras till Finland och övriga nordiska länder.

Leveranstid

Beställningarna skickas i regel genast på beställningsdagen.

Postens och Matkahuoltos paket anländer normalt 1-3 dagar efter beställningen.

Breven skickas i Economy klass och är framme normalt 4-5 dagar efter beställningen.

Om leveranstiden förlängs på grund av lagersituationen eller annan anledning informerar vi om saken.

Returnering

Produkterna har 14 dagars returrätt. Produkten som returneras ska vara oanvänd, i originalskick och originalförpackning. Även alla etiketter och produktlappar ska vara på plats. Om produkten har använts, originalförpackningen har skadats eller etiketter och produktlappar har tagits bort, godkänns returen inte. Om du vill returnera produkten, kontakta först Myyräkauppa. Myyrakauppa.fi ersätter inte returkostnaderna, om inte returen har avtalats på förhand. myyrakauppa.fi löser inte in returer som skickas mot postförskott eller utan porto.

En beställning som beställs för avhämtning från lagret kan annulleras genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av beställningen.

Ej avhämtade beställningar

Ej avhämtad beställning är inte en returnering.

Om Postens eller Matkahuoltos paket inte avhämtas och det returneras till oss drar vi av 15 € för hanterings- och returkostnader från det belopp som returneras till kunden. För en beställning som inte avhämtats från vårt lager drar vi av 5 € för hanterings- och returkostnader från det belopp som returneras till kunden.      (Och som annulleras inom 14 dagar)

Försändelser som förstörts under leverans

Trots att paketen omsorgsfullt paketeras har det tyvärr hänt att paketinnehåll har gått sönder under transporten. Därför är det bra att kontrollera paketets skick och eventuella skador i det redan när du avhämtar paketet. Ifall paketet har skadats under transporten, anmäl skadan OMEDELBART till Posten resp. Matkahuolto. Kontakta även myrakauppa.fi för att få en ny produkt.

Oenigheter

Om oenigheten om köpeavtalet inte kan lösas genom förhandlingar mellan parterna, kan konsumenten föra ärendet vidare till konsumenttvistenämnden.

Innan ärendet tas upp i konsumenttvistenämnden ska konsumenten kontakta magistraternas konsumentrådgivning.

Kontaktuppgifter

KI alla frågor som rör beställningar vänligen kontakta oss:

- Via e-post info@myyrakauppa.fi - Per telefon 020 787 1444